Inici > Altres posts > Caminant pel replà

Caminant pel replà

Saps aquella sensació que algú t’està observant? Allò de sentir-se controlat, no saps ben bé com? Amb aquesta incertesa incòmoda vaig viure els primers dies de ser al pis nou.

Els dubtes i la incògnita es van esvair quan un dia, en sortir de casa, em vaig trobar la veïna a dos pams de la porta.

¡Uy, uy! – va dir mentre feia mitja volta. Però no us imagineu un gir ràpid i dissimulat, no. La pobra dona deu tenir uns 80 anys llargs i s’ajuda d’un caminador per fer passeta a passeta. – Estoy paseando…

Sí, és clar, vaig pensar jo. Paseando. Aquesta deu ser la típica que deu tenir tota la finca controladísima.

Pues pasee, pasee – vaig respondre-li –. Bueno, soy la nueva vecina. Creo que ya nos hemos cruzado por la calle algún día.
Sí, sí, maja, muy bien. ¿Vives sola?
– Sí, bueno, de momento sí.
– Pues nada, si necesitas algo…
– Sí, sí, igualmente.

I mentre durava la conversa, el seu home ens mirava mig amagat des del passadís de casa seva, sense pensar que el mirall que tenen allà penjat el delata.

Els seus passejos pel replà són diaris. Si no hi penses, et pots endur un bon ensurt! Arribes del carrer, obres la porta de l’ascensor, i de la foscor de la finca, de davant la porta de casa, s’apropa un caminador.

– ¡Buenas tardes! ¡Aquí estoy, vigilando la finca!

M’arrenca un somriure. Ell té un punt d’humor que ella deu haver perdut amb els anys. Però poca broma, que em tenen ben controlada.

Ayer llegaste tarde, ¿no? – em deixa anar com qui no vol la cosa.
– ¿Cómo? Bueno, sí, tuve una cena… – de sobte em trobo justificant-me davant aquest homenet.
Es que claro, oí el ascensor y eran pasadas las 2…

I així visc, semicontrolada per una parella totalment inofensiva però que no en deixa escapar ni una.

  1. Anònim
    26 Febrer 2013 a les 20:18

    Has aconseguit que jo també senti la presència.

  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari

