Inici > Altres posts > La sort de Quaresma

La sort de Quaresma

La vella quaresmaDevia tenir nou anys. El tema de sortejos, premis i sort encara era com una gran incògnita per a mi. I aquell dia vaig experimentar en primera persona l’emoció de ser agraciada.

Era just després de carnestoltes. La professora va entrar a classe amb la Vella Quaresma, el dibuix retallat d’una senyora gran vestida de pagesa, grassa, carregada amb un cistell i amb una peculiaritat que la feia única: tenia set peus.

– Cada setmana li tallarem un peu – ens va explicar.- I quan haguem acabat de tallar-los tots set, haurem arribat a la Setmana Santa.

Per ser sincera, era una tema que no em deia ni fu ni fa. Sí, molt bé, la Vella Quaresma. Un dibuix i res més. I després seguiríem fent classe de català, o de matemàtiques o del que fos, i ens n’hauríem oblidat. Però aleshores la professora ens va sorprendre amb un petit paquetet.

– Farem un sorteig. Escriuré un número darrera del peu que tallarem. Qui l’encerti, s’endurà el peuet i el regal que tinc aquí.

No confiava gens en la sort. O potser simplement no assumia el fet que pogués tocar-me alguna cosa per sorteig. No acabava d’entendre el concepte.

– Mercè, és el teu torn, digues un número.

– Mmm… et set!

I em va tocar! Recordo una sensació estranya, de sorpresa i alegria, de no saber gaire com reaccionar. Vaig obrir el paquetet sota la mirada atenta de tots els companys de classe…

– Un raspall de dents!!

Quina alegria, quin  privilegi! Tant era que fos un raspall de dents o un llapis. Com si hagués estat una goma d’esborrar, tant se val! El fet és que vaig comprendre per primera vegada què era la sort.

  1. 24 Març 2013 a les 23:15

    OOOooooooooh! Jo ho recordo, jo ho recordo!!! Sí!!! Si no ho recordo malament crec que a mi també me’n va tocar un… o potser tu seies al meu costat i m’he agenciat el teu record! El regal estava embolicat amb paper de seda!!!!

    • 25 Març 2013 a les 18:58

      ooh! Sí!! Ai, ara m’has fet emocionar! :___)

  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari

