Inici > Altres posts > Sense llum

Sense llum

De sobte se’n va anar la llum i vam sortir de les habitacions. Ens vam mirar espantades. No teníem llum. No teníem internet.

El drama.

Vaig seure a la cadira del menjador mirant al meu voltant sorpresa. No m’havia fixat en aquell quadre del riu. Preciós. Ella va descobrir una altra cadira recolzada a la paret. Potser podríem conversar una estona. Però… de què? No ens coneixíem.
– Se n’ha anat la llum a tot el carrer.
– No són els ploms…
– No…
– …

No teníem conversa. No sabíem què dir-nos. No ens coneixíem. I ja feia mig any que compartíem pis. Érem grans desconegudes.
– Doncs jo tinc una feinada…
– Sí, sí, jo sense l’ordinador noo…
– No, no! Jo tampoc!

Em vaig aixecar i em vaig servir un got d’aigua.
– En vols?
– No, no, gràcies.

No se sentia res. El silenci m’angoixava. No s’apreciava ni tan sols el cruixir dels cables que passaven just per davant de casa. Un silenci dens, pesat, que m’aixafava. Els ulls m’anaven d’una banda a l’altra sense saber ben bé on aturar-se.
– I què tal per la feina?
– Bé, anar fent…
– Sí, com jo… això… anar fent…

Ella es mirava els dits fixament i es mossegava les ungles amb un gest ràpid i compulsiu.
– Jo, és que si no torna la llum, noo…
– No, no, jo tampoc…

I tres minuts després, la llum va tornar. Tres minuts llarguíssims. Les dues vam respirar alleujades i ens vam fer un breu moviment amb el cap amb mig somriure tranquil·litzador.
– Sort que…
– Ui, sí, sí, sort! Vinga, jaa…
– Sí, ja d’allò…
– Vinga, fins ara.
– Adéu, adéu.

  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari

