Inici > Altres posts > Mínimament incorrecte

Mínimament incorrecte

Sóc maniàtica de la llengua. M’agrada molt la correcció lingüística. Potser massa. Em molesten molt les faltes d’ortografia, els barbarismes, els castellanismes. Em xiulen les orelles quan sento parlar català sense cap essa sonora. Però hi ha coses que crec que mai no les assumiré.

A aquestes alçades de la vida no puc treure el “buenu” de la meva parla. Em sap greu, no puc. És superior a mi. Quan hi penso, faig l’esforç de dir “bé” o “d’acord”. Però sense voler sempre acabo deixant anar un “buenu”. No ho puc evitar.

Ara bé, hi ha una paraula que en català que em nego a assimilar. No m’agrada. La trobo difícil de pronunciar, lletja, incòmoda. És LÀMPADA. Així, amb ‘d’. LàmpaDa. Buf. No puc. Segons l’Institut d’Estudis Catalans, LàmpaRa és incorrecte. Doncs mira, em sap greu, però no hi faré cap esforç. Heu sentit mai algú que digui “làmpada”? Ho heu sentit al carrer? O a TV3, la casa de l’ultracorrecció lingüística? Jo, no.

He canviat la manera de pronunciar Munic (accentuat a la ‘i’). Dic Ucraïna, olimpíades, Xampions. Intento rectificar els “buenus”. Però seguiré dient làmpaRa.

  1. Mariona
    26 Mai 2012 a les 20:34

    T’entenc perfectament!! A mi em passa el mateix…no em cap al cap el tema de la làmpada!!!! sona taaaaan malament…..

  2. Pedro
    30 Mai 2012 a les 18:14

    Mentres “caldo” estigui ben dit i no sigui un flagrant barbarisme… també seguiré xerrant de làmpares, barcos o rejilles….

    • 3 Juny 2012 a les 12:01

      Jajaja, és la resistència pacífica als mandats de l’Institut d’Estudis Catalans😉

  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari

