Inici > Altres posts > Anys de lluita

Anys de lluita

Se li entelen els ulls. “No em vull emocionar”, em diu. Recorda amb gairebé tots els detalls alguns episodis duríssims de la seva vida. Té clavades a la retina imatges de quan només tenia tres anys. “Va venir un cotxe amb carabiners i se’n varen dur mu mare. Sa padrina, mon germà i jo ho miràvem per una finestreta”. Es queda en silenci. Setanta-sis anys després encara ho reviu.

Aquesta republicana de Capdepera va haver de fugir cap a Algèria per salvar la vida i la dignitat. I se’n va sortir amb una empenta i una força de voluntat admirables.

Em resulta impossible ficar-me a la seva pell. Tantes experiències, tants obstacles, tantes emocions al llarg d’una vida…

Vaig estar tres hores parlant amb ella. Tres hores d’una intensitat emocional molt feixuga. Tres hores que em van ensenyar molt. I va acabar fent-me una petició: que seguim lluitant, que no llencem per la finestra tot el que ha costat tant aconseguir, que no ens rendim davant les dificultats, per més que es compliquin. Però que, sobretot, lluitem amb seny.

  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari

