Inici > DHL i altres problemes > L’estafa del lloguer

L’estafa del lloguer

Fa temps, cercant pis per internet, em van intentar estafar. Vaig trobar-ne un de fantàstic: les fotos demostraven que estava en molt bon estat, la situació era immillorable i el preu, increïble. Per un pis totalment nou amb dues habitacions al centre de Palma demanaven 400 euros.

Vaig enviar un mail per provar sort i, quan vaig rebre la resposta (gairebé de manera immediata), ja vaig veure que la cosa no era normal. L’escrivia una persona amb nom i cognoms espanyols però amb una gramàtica i una ortografia molt dubtoses, com si es tractés d’un estranger. En la descripció del pis deia coses tan extranyes com que hi havia secador de cabell, antena parabòlica, xemeneia, videoporter, fil musical, etc. M’explicava el propietari que li havia sortit una feina a l’estranger i que havia de marxar immediatament, així que volia algú de confiança que li guardés el pis. Em deia que em faria arribar les claus per missatger i que jo simplement havia d’abonar els primers 400 euros que, en cas de rebutjar el pis, em serien tornats.

No quadrava res de res: ni el mail, ni el sistema de fer arribar les claus, ni que es fiés d’una persona que no coneixia de res. Així que vaig buscar per internet i vaig trobar-me molts casos de gent de diverses ciutats (i països) que havia caigut en l’estafa, havien ingressat els euros i mai més no n’havien sapigut res més.

Vaig denunciar-ho a la policia, al departament de delictes tecnològics, però es veu que no va servir de res. Dos anys després continua existint aquesta estafa. I te la pots trobar en qualsevol pàgina de les més conegudes: Fotocasa, Idealista, Loquo, Enalquiler…

Això no es pot perseguir de cap manera? De tota manera, són ben cutres, els delinqüents en qüestió. Ja que ho fan, ho podrien fer mínimament creíble i seríem més els que hi podríem haver caigut…

  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari

